De Leeuw Blog

Kennis en ervaring staan bij ons hoog in het vaandel. Onze medewerkers zijn bovenmatig goed opgeleid en beschikken gezamenlijk over honderden jaren ervaring.

Dit blog is één van de manieren om u te laten delen in die kennis en ervaring. Ervaringen met huizen en verzekeringen vormen een geliefd onderwerp op verjaardagen. En soms is ons vak ingewikkelder dan het lijkt. Er bestaan nogal wat misverstanden over onderwerpen uit ons vak. Ook die misverstanden stellen we hier aan de orde.

Uw schade afgewezen? De Leeuw verzorgt gratis een second opinion!

shutterstock_218141527

U heeft schade. Maar uw verzekeringsadviseur of verzekeraar geeft niet thuis. Uw schade wordt afgewezen. Of u krijgt minder dan waar u recht op dacht te hebben. Herkenbaar? Lees dan verder.

De waarde van onafhankelijkheid

De Leeuw Verzekeringen is onafhankelijk. En daar zijn we trots op. In tegenstelling tot veel van onze collega's zijn wij nog ècht onafhankelijk. We zijn juridisch onafhankelijk want verzekeraars hebben geen belangen in ons bedrijf. We zijn financieel onafhankelijk want we hebben geen leningen van banken of verzekeraars. En we zijn commercieel onafhankelijk want we maken geen afspraken met verzekeraars over onze inkoop. Wij kunnen onze klanten adviseren over de verzekeringsoplossingen die het beste aansluiten bij hun behoeften. Maar onafhankelijkheid houdt vooral in dat we we, als dat nodig is, de strijd kunnen en durven aangaan met een verzekeraar. Bijvoorbeeld als een schade naar ons inzicht onterecht is afgewezen. We hoeven geen 'vijand van verzekeraars te zijn of te worden'. Maar we knokken wel voor onze klanten.

Mevrouw van Beek had waterschade aan haar laminaat in de keuken. Haar inboedelverzekeraar keerde de dagwaarde uit. Zij was teleurgesteld over de uitkering en deed een beroep op de SOS-dienstverlening van De Leeuw. Bij navraag door ons bleek dat op basis van de ouderdom van het laminaat de verzekeraar gewoon de nieuwwaarde moest uitkeren. Uiteindelijk leidde de second opinion tot een aanvullende uitkering van € 300,-.

SOS - De Second Opinion Service van De Leeuw Verzekeringen

Voelt u zich in de steek gelaten door uw verzekeraar of verzekeringsadviseur? Vindt u dat een schade onterecht is afgewezen? Dan is er goed nieuws voor u: We bieden u onze SOS-service. SOS-service staat voor 'Second Opinion Service'. We zijn bereid om het huiswerk van uw tussenpersoon nog een keer over te doen. Gratis. En bijna vrijblijvend.

De fiets van mevrouw van der Plas werd  's nachts uit haar schuur gestolen. De fiets stond op slot maar de schuur was niet afgesloten. De verzekeraar wees de schade af, omdat er immers geen sprake was van inbraak (geen braakschade). De fiets werd niet vergoed. Op basis van onze ervaringen konden wij inschatten dat hier een fout gemaakt werd. Wij hebben daarom de polisvoorwaarden opgevraagd, waarna bleek dat het ingenomen standpunt niet juist was. Bij diefstal uit een bij de woning horende schuur waren geen braaksporen vereist. Mevrouw van de Plas kreeg achteraf alsnog haar fiets vergoed.

Voor welke verzekeringen geldt de Second Opinion Service?

De Second Opinion Service geldt voor alle schadeverzekeringen, met uitzondering van verkeersschaden in het buitenland en letselschade. We hebben veel deskundigheid in huis, maar erkennen wel onze beperkingen.

Hoe werkt de Second Opinion Service?

Op onze website vindt u nadere informatie over onze werkwijze. Om uw claim te kunnen beoordelen hebben wij alle gegevens nodig die met de schade te maken hebben. Denk aan:

  • Uw verzekeringspolis met polisvoorwaarden. 
  • Het schadeformulier en onderbouwing van uw vordering. 
  • Correspondentie met uw verzekeringsadviseur of verzekeraar.

SOS Stappenplan 

  1. U verzamelt alle relevante informatie. 
  2. U mailt deze naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met vermelding in onderwerp 'SOS melding'. 
  3. Binnen 5 werkdagen ontvangt u een inhoudelijke reactie van ons.
  4. Is het ingenomen standpunt niet terecht, dan ontvangt u van ons een machtigingsformulier. 
  5. Na ontvangst van de door u getekende machtiging ondernemen wij verdere actie. 
  6. 1 keer per 3 weken ontvangt u van ons informatie over de stand van zaken.

Op basis van uw informatie maken wij een 'quickscan'. De quickscan is een eerste globale beoordeling van de kansen om de schade alsnog geclaimd te krijgen.

Er zijn twee mogelijkheden.

1) Of ook wij zijn van mening dat uw claim kansloos is. Dat laten we u dan gemotiveerd weten. We hopen dat onze uitleg u zo tevreden stelt over onze werkwijze, dat u uw verzekeringspakket door ons laat beheren. Maar dat is geen eis.

2) Het is ook mogelijk dat we kansen zien om de schade voor u met succes te claimen. Dat doen we kosteloos voor u. Maar we maken wel de afspraak dat als wij erin slagen om de schade geheel of gedeeltelijk vergoed te krijgen, u met al uw verzekeringen klant wordt bij De Leeuw Verzekeringen. Op dat moment hebben we namelijk bewezen uw vertrouwen meer waard te zijn dan uw huidige verzekeringsadviseur.

Meer weten?

Stel uw vragen hieronder of mail ons op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

 

Vragen & Reacties

Er zijn nog geen vragen of reacties. Wees de eerste die een vraag stelt of een reactie geeft
Gast
zondag 22 september 2019

De Leeuw maakt gebruik van cookies op haar website, onder meer om uw ervaring op onze website te verbeteren. Meer informatie hierover vindt u in onze privacyverklaring.
Door onze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.