De Leeuw Blog

Kennis en ervaring staan bij ons hoog in het vaandel. Onze medewerkers zijn bovenmatig goed opgeleid en beschikken gezamenlijk over honderden jaren ervaring.

Dit blog is één van de manieren om u te laten delen in die kennis en ervaring. Ervaringen met huizen en verzekeringen vormen een geliefd onderwerp op verjaardagen. En soms is ons vak ingewikkelder dan het lijkt. Er bestaan nogal wat misverstanden over onderwerpen uit ons vak. Ook die misverstanden stellen we hier aan de orde.

Proefslapen tijdens de Nationale Huizennacht? Slaap lekker...

8bbb5985-ba4c-43ba-ba9a-8776553645da_NN-WebsiteHeader720x300

Nationale Nederlanden lanceerde onlangs haar campagne 'Nationale Huizennacht'. Als u wilt weten of een huis ècht uw droomhuis is, dan mag u er een nachtje in èn over slapen. Over onze bedenkingen bij deze campagne.


Twijfels over uw droomhuis?

Natuurlijk kunnen we ons voorstellen dat u twijfelt over de aankoop van uw nieuwe woning. Uw huis is tenslotte uw meest kostbare bezit. Als u die twijfels heeft over een huis dat bij De Leeuw Makelaardij te koop staat en u werkelijk de overtuiging heeft dat een overnachting u zou kunnen helpen bij de besluitvorming... dan gaan wij daarover graag in overleg met onze opdrachtgever. Of dat helpt? Wij hebben daar, op zijn zachtst gezegd, onze twijfels bij. De eerste overnachting in een nieuw huis voelt als een overnachting in een hotelkamer, maar dan in het bed van een ander tussen diens persoonlijke eigendommen. Tsjah... Als dàt u als koper over de streep moet trekken, dan weten we het niet meer.

We kunnen ons heel veel betere oplossingen voorstellen om die laatste twijfels weg te nemen. Een barbecue in de zonnige achtertuin van uw toekomstige droomhuis bijvoorbeeld. Of een burenborrel waardoor u niet alleen uw mogelijke droomhuis beter leert kennen maar ook uw toekomstige buren. Een diner bij kaarslicht in wat uw toekomstige woonkamer zou kunnen zijn.

Het doel van de Nationale Huizennacht

De campagne 'Nationale Huizennacht' is bedacht door marketeers van Nationale Nederlanden met als doelstelling om leads te generen voor de hypotheken van Nationale Nederlanden. Want "zoeken naar een nieuw koophuis voelt een stuk prettiger met de hypotheektoezegging al op zak", aldus de speciaal voor deze campagne ontwikkelde televisiereclame. De Nationale Huizennacht draait niet om de verkoop van uw woning of het wegnemen van uw laatste twijfels als koper. De Nationale Huizennacht is bedacht om Nationale Nederlanden meer hypotheken te laten verkopen. Nationale Nederlanden heeft namelijk iets 'nieuws' bedacht, de 'hypotheektoezegging'. Met een hypotheektoezegging van Nationale Nederlanden heeft u 'de zekerheid dat u ook echt een hypotheek bij Nationale-Nederlanden kunt krijgen', aldus de website van Nationale Nederlanden.

Hoe dat werkt? U heeft een gesprek met een hypotheekadviseur die daarna uw gegevens ter beschikking stelt aan Nationale Nederlanden. En als die gegevens worden beoordeeld en positief worden bevonden, dan krijgt u op basis daarvan de zekerheid dat Nationale Nederlanden uw hypotheekaanvraag in de komende zes maanden zal goedkeuren. Wat er ook gebeurd, zouden wij bijna zeggen.

En... wat vindt De Leeuw daarvan?

Met een hypotheek van Nationale Nederlanden is niets mis. En met Nationale Nederlanden zelf is ook niets mis. De Leeuw Groep doet - voor haar relaties - al tientallen jaren zaken met talloze banken en verzekeraars. Waaronder Nationale Nederlanden. Ook onze hypotheekadviseurs zijn in staat om u te informeren over de voordelen van een hypotheek van Nationale Nederlanden. Onder andere, wel te verstaan. Want bij De Leeuw werkt het anders. Wij zijn niet zozeer 'de vijand van verzekeraars'. Maar als adviseur kunnen wij maar één belang dienen. En dat is het belang van de klant, uw belang!

Als onafhankelijk hypotheekadviseur zoeken wij een bank of verzekeraar die het beste bij uw behoeften aansluit. En niet andersom. Als u nog geen woning hebt gekocht, dan heeft u niets aan een toezegging van Nationale Nederlanden (of welke bank of verzekeraar dan ook) dat zij bereid zijn om u een hypotheek te verstrekken. Want als u de woning eenmaal gekocht heeft, dan heeft misschien de Rabobank wel een betere of voordeliger hypotheek voor u. Of ABN-AMRO. Of Aegon, Florius, Reaal of welke bank of verzekeraar dan ook.

Aan een toezegging van één bank of verzekeraar heeft u niets. Als u onze adviseurs van De Leeuw Hypotheken de informatie verstrekt waar zij om vragen, dan zijn we prima in staat om te beoordelen of u wel of geen hypotheek zult krijgen. Bij welke bank of verzekeraar dan ook. Een 'hypotheektoezegging' van welke individuele bank of verzekeraar, zelfs als dat Nationale Nederlanden betreft, is wat ons betreft volstrekt overbodig. Het lijkt ons beter als geldverstrekkers dit soort marketingbedenksels achterwege laten. Dat bespaart kosten. En als een geldverstrekker minder kosten maakt, dan kan dat leiden tot een lagere rente. Of betere producten. En dat is uiteindelijk waar het u als klant uiteindelijk naar op zoek bent.

 

Vragen & Reacties

Er zijn nog geen vragen of reacties. Wees de eerste die een vraag stelt of een reactie geeft
Gast
zondag 22 september 2019

Gerelateerde berichten

De Leeuw maakt gebruik van cookies op haar website, onder meer om uw ervaring op onze website te verbeteren. Meer informatie hierover vindt u in onze privacyverklaring.
Door onze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.